De crisiskaart

De crisiskaart

Een crisiskaart is een samenvatting van het crisisplan. Op de crisiskaart staat alle informatie die tijdens een crisis belangrijk is, zoals:

    • persoonlijke gegevens;
    • gegevens van contactpersonen (vrienden en/of familie en hulpverleners);
    • omschrijving van een crisissituatie;
    • medicatiegebruik en eventuele lichamelijke problemen;
    • afspraken met hulpverleners en anderen;
    • wensen wat betreft behandeling, medicatie en opvang;
    • praktische informatie (zoals taken contactpersonen).

Nadat het crisisplan is opgesteld, maakt de crisiskaartconsulent uw crisiskaart. Zodra deze af is wordt hij naar u opgestuurd en is het proces afgerond. Het kaartje kunt u ten alle tijden bij u dragen. Na een bepaalde tijd zal er nog eens contact met u opgenomen worden met de vraag hoe de crisiskaart bevalt en of er nog aanpassingen nodig zijn. Uiteraard kunt u altijd zelf contact opnemen met uw crisiskaartconsulent wanneer u tussentijds aanpassingen wil laten maken, bijvoorbeeld vanwege een wijziging van medicatie.